šeštadienis, birželio 2

Kodėl verta rinktis natūralią kosmetiką?


Paskutiniu metu, paplitus natūralumo ir ekologijos madai, natūrali kosmetika apaugo daugybe tiek teigiamų, tiek neigiamų mitų. O aš netikiu mitais, neišbandžiusi ir nepatikrinusi jų savo kailiu. Todėl noriu apie kelis natūralios kosmetikos privalumus (trūkumų kol kas nerandu) pasakoti iš savo patyrimo. Šį kartą - apie tai, kad natūrali kosmetika yra vertinga, šviežia, saugi ir nebūtinai brangi.



NATŪRALI KOSMETIKA YRA VERTINGESNĖ IR VEIKSMINGESNĖ

Aš vertinu pažangą. Ir neturiu nieko prieš mokslo atrastas veikliąsias sintetines medžiagas kosmetikoje – jei tas pats mokslas argumentuotai įrodo, kad jos nekenkia nei mums, nei aplinkai. Man liūdna, kai kosmetikos gamintojai vardan mažesnės savikainos, patogesnio gamybos proceso, estetiškesnio ir ilgiau galiojančio produkto ar kitų panašių priežasčių aukoja mūsų sveikatą – bet čia atskira tema. Kuo aš tikrai įsitikinau – kad gamta mums pateikia natūralią alternatyvą bet kokios problemos sprendimui – vietoje chemijos. Ir gamtos alternatyvos dažnai būna net veiksmingesnės. Reikėjo laiko, kad suprasčiau kodėl: natūrali kosmetika šalina ne rezultatą, o priežastį. Todėl rezultato tenka laukti ilgiau, tačiau jis yra ilgalaikis. Dauguma sintetinių kremų lakiųjų silikonų ar parafininių ingredientų dėka akimirksniu suteikia šilkinės odos pojūtį – tačiau neilgam. Ir tuomet kremo reikia dar. Ir dar. Kol tampate kone priklausomi nuo jo. Tuo tarpu natūralus kremas suteikia odai jai būtinų natūralių riebalinių rūgščių, vitaminų ir drėkiklių – todėl naudojant jį ilgesnį laiką atsistato natūraliai sveika, subalansuota oda – ir ji tokia liks, net nebenaudojant kremo. Šitą tiesą „patyriau savo kailiu“ tiesiogine prasme: natūralios kosmetikos dėka atstačiau veido odą iš jautrios ir mišrios į normalią, neliko sausų, pleiskanojančių kūno odos vietų, nustojo slinkti plaukai ir šakotis jų galiukai. Panašias istorijas girdžiu ir iš aplinkinių, įprastą kosmetiką pakeitusių natūraliomis gamtos dovanomis. Taigi, pakartosiu savo mėgstamą nuostatą: chemiją maiste, vaistuose, kosmetikoje ar kitur verta naudoti tik tuomet, kai tam pačiam tikslui pasiekti nėra natūralių alternatyvų. O mūsų grožiui, patikėkite, gamta jų suteikia tiek, kad tik spėk viską išbandyti...

NATŪRALI KOSMETIKA YRA PRIEINAMA JŪSŲ PINIGINEI

Dažnai kalbama, kad natūrali kosmetika yra labai brangi. Nebūtinai. Pasižvalgykite rinkoje. Natūralų veido kremą galite rasti tiek už 30 Lt, tiek už 300 Lt. Ir tai tikrai nereiškia, kad antrasis yra būtinai geresnis. Taip, natūralios medžiagos tikrai yra brangesnės už sintetines, tačiau jų kainos tikrai nėra tokios kosminės, kaip kartais įsivaizduojame. O perkant jas didesniais kiekiais – net visai įkandamos. Gamybos procesas taip pat nėra jokia mistika. Be abejo, kosmetikos gamyba yra verslas, todėl reikia įvertinti viską – pakavimą, transportavimą, parduotuvių išlaikymą, reklamą, prekės ženklo įvaizdį ir dar daugybę kitų dalykų – bet argi ne tos pačios žaidimo taisyklės galioja ir sintetinės kosmetikos gamyboje? Pagalvokite, kas tokio ypatingo skiria natūralios ir sintetinės kosmetikos gamybą bei pardavimą, kad kainų skirtumas kartais išauga dešimtis kartų? Natūrali, kokybiška kosmetika pati savaime nėra brangi – daug kas priklauso ir nuo gamintojo, ir nuo to, kiek jūs sutinkate papildomai jam sumokėti už žodį „natūralu“. Arba kokią prekės ženklo vertę jis sukūrė. Kitaip tariant – visas žaidimas yra lygiai toks pat, kaip ir įprastos kosmetikos rinkoje, tik su užklijuota madinga „eko“ etikete. Paieškokite, ir pažadu – aukštos kokybės, natūralių, net rankų darbo kosmetikos gaminių tikrai rasite už prieinamą kainą. Galų gale, jums visada lieka dar vienas, tikrai nebrangus pasirinkimas – paprasčiausi natūralūs, nerafinuoti aliejai.

NATŪRALI KOSMETIKA YRA ŠVIEŽIA

Apie tai net daug kalbėti turbūt nereikia. Kokį maistą labiau vertinate – šviežią ar konservuotą? Kokį pieną pasirinktumėte – šviežią ar iš tetrapako,galiojantį pusę metų? Kosmetika taip pat yra maistas – jūsų odai. Ir ji taip pat maisto nori šviežio. Natūrali kosmetika, kurioje visiškai nėra jokių konservantų, gali išlikti šviežia daugiausiai dvi savaites ir tik laikoma šaldytuve, vėliau ji akivaizdžiai suges – taip, kaip sugenda maistas. Supelys, surūgs, pastebimai pakeis kvapą, spalvą, išvaizdą. Kosmetika su nekenksmingais, leistinais ekologiškais konservantais išsilaikys apie 1-3 mėnesius, jos šaldytuve laikyti nebūtina. Tiek laiko tikrai pakanka suvartoti protingos talpos kremo indelį. O kosmetika su agresyviais cheminiais konservantais gali gulėti jūsų lentynoje net kelis metus – ir nerodys jokių sugedimo ženklų. Bet mane nukrato šiurpas, kai pagalvoju: jei jau tie konservantai sugeba užmušti įvairias bakterijas ir mikroorganizmus net kelis metus – ką dar jie „užmušinėja“? Ar jų reikia mūsų odai? Ar verta naudoti kosmetiką su abejotinais konservantais mainais į tai, kad kremas išstovės kelis metus? Pagaliau, ar jums reikia to paties kremo kelis metus? Išbandžiusi įvairius variantus, pasirinkau – naudoju natūralią kosmetiką, kuri visada yra šviežia, ir man nereikia galvoti, kokią kainą aš už tą šviežumą moku.

NATŪRALI KOSMETIKA YRA SAUGI

Paskutiniu metu įsitaisiau „profesinę ligą“ – negaliu praeiti pro įprastos kosmetikos gaminį, nepaskaičiusi jo sudėties. Ir dažnai man užkliūva įvairūs blogiukai – parabenai, PEG, SLS, silikoniniai aliejai ir pan. Pamenu metą, kai su jais aš dar tik pažindinausi – skaičiau etiketes, ieškojau informacijos apie ingredientus, ir kaskart man šiaušdavosi viso kūno plaukai: gi pasirodo mano šampūnas – kone naftos produktas, o mano veido kreme nėra beveik nieko vertingo (tai kokiu tikslu aš tada jį tepu? Tam, kad kažką užtepti?). Susvyravo mano pasitikėjimas paradinėmis etikečių pusėmis: „su avokadų aliejumi“ (kuris sudėtyje pačiame sąrašo gale), „giliai maitina ir atstato plaukus“ (pasirodo, šį darbą dirba paprasčiausias silikonas). Ir žinote – aš pasijutau nesaugiai. Aš nežinojau, ką perku ir naudoju. O kai pažiūrėdavau į savo kelių mėnesių išbertą kūdikį – tapdavo dar baisiau. Nes aš nežinojau, net kuo jį prausiu. Dabar aš esu rami. Tepu natūralų kūno kremą ir žinau, iš kokių aliejų jis pagamintas, kokiais vitaminais papildytas, kokiu konservantu užkonservuotas. Aš žinau, kad nei, tarkime, jojobos aliejus, nei pantenolis, nei vanilės ekstraktas niekaip ir jokiomis dozėmis man nepakenks. Aš subaru vaiką, kai jis suvalgo mano lūpų balzamą – ir tik todėl, kad nebeturiu lūpų balzamo. Nes aš nė kiek nepergyvenu dėl pavojaus jo sveikatai. Tik kai išmoks kalbėti, būtinai paklausiu, ar buvo skanu :) Naudodama natūralią kosmetiką aš tiesiog jaučiuosi saugi.


Privalumų natūrali kosmetika turi ir daugiau. Apskritai, tai labai plati tema, apie kurią galima rašyti ir rašyti. Galbūt, kai mano mintys apie tai galvoje gražiai susidėlios sakiniais, aš pasidalinsiu su jumis antra šio straipsnio dalimi. Svarbus klausimas, kylantis šitoje vietoje – ar kosmetika, kurios etiketėje parašyta „natūrali“, tikrai yra natūrali? Ir kaip atskirti tikrai vertingą natūralią kosmetiką – juk negalime kiekvienas mintinai išmokti visų kosmetikos ingredientų? Šitą klausimą paliksiu dar vienai mano raštliavai.

1 komentaras:

  1. Kam pirkti parduotuvese konservantu prisotinta kosmetika, kai galima kazka sviezaus pasigaminti namuose ...

    AtsakytiPanaikinti